donderdag 5 februari 2015

Personal update: School

Laten we het vandaag eens hebben over school. Juist ja, school. Mijn laatste school dag was ongeveer 6 jaar geleden. Toen zat ik nog op de middelbare school. Mijn examen had ik gehaald, ik was heel blij. Toen kwam de vraag.. En wat ga je nu doen? Ja, geen idee eigenlijk. Iedereen wist allang al wat ze wilde gaan doen. Ik besloot een jaartje te gaan werken, om zo ook te kunnen bedenken wat ik nou precies wou. Dat jaartje werd 2 jaar, 3 jaar enz enz. Ondertussen zijn we 6 jaar verder, en nog steeds weet ik niet precies wat ik wil gaan doen. Ik heb tussen door nog een opleiding geprobeerd, maar dat werd uiteindelijk niks. Aangezien ik na mijn vmbo ben gestopt, moest ik dus verder gaan voor mijn mbo diploma. Dat wou ik dus ook doen, en ging ik een opleiding doen wat mij wel leuk leek. Ik was ongeveer 21 jaar oud. En dus zat ik met veel jongere meiden in de klas. Ik vond het 10 keer niks, uiteindelijk ben ik daar mee gestopt. Twee jaar later raapte ik al mijn moed weer bij elkaar en ging ik verder zoeken. Toen kwam ik uit bij een 23+ opleiding, juridische dienstverlening. Dat leek me wel wat, dus ik schreef mij in. Aangezien ik 23 ben en dan met allemaal leeftijdsgenootjes in de klas zit. Dat is een stuk beter vol te houden dan wanneer ik met meiden van 3/4 jaar jonger in de klas zit. Helemaal enthousiast was ik. De opleiding zou in februari beginnen. Na een intake toets & intake gesprek was  het afwachten. Maar uiteindelijk heb ik nog steeds niet gehoord of ik aangenomen ben of niet. Dus ik verwacht ook geen reactie of iets meer. En ben ik verder gaan zoeken.

Don't Give Up.


Toen kwam ik uit bij een thuisstudie. Dezelfde richting als wat ik op school zou doen. Het enige wat ik er voor moet doen is een stage plaats zoeken. Nou dat doen we dan maar. Ik heb er drie gevonden & gemaild. Afwachten dus. 

De reden dat ik weer naar school wil is omdat ik graag mijn mbo diploma wil halen. Ik heb dus alleen een vmbo diploma. Werk in een supermarkt, dat ik voorheen full time deed. Nu dus parttime, maar ik vind het daar gewoon niet leuk meer en wil graag verder. Wil iets vinden wat ik gewoon leuk vind om te doen. En waar ik geld mee kan verdienen, wat ik ieder geval gewoon 40 uur per week kan doen. Ik ben het gewoon een beetje beu. Ik wil mijn leven op orde hebben. Want dat werk dat ik doe is maar een paar dagen in de week. De ene keer werk ik de hele week, en de andere week bijna niet. Dat schiet ook niet op, aangezien ik een huishouden te onderhouden heb. Ik ben toe aan iets nieuws, een nieuwe uitdaging. En hopelijk heb ik nu voor de goede weg gekozen. 

Ik wil jullie een tip mee geven. Zit je nu op de middelbare school? En weet je niet wat je hier na wilt doen? Ga ieder geval niet, net als ik, een jaartje er tussen uit. Maar ga door met school.. Ook al vind je het helemaal k*t, ga er mee door! Het is heel moeilijk om school weer op te pakken. En je gaat later echt spijt krijgen dat je niet bent door gegaan. Ik heb nu ook heel veel spijt dat ik niet ben door gegaan. Als ik de tijd terug kon draaien, had ik dat ook zeker wel gedaan!

Zo, ik ben mijn ei even kwijt. Om het maar zo te zeggen.
Hoe gaat het bij jou op school? Wat voor opleiding doe jij?

0 reacties:

Een reactie posten

 

Copyright © Ascension Of The Spirit Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger